Pražská muzikálová scéna nabízí spoustu titulů, ale jen málo z nich se dá označit za kvalitní. Výjimkou mezi takovou plejádou většinou „písničkálových“ nabídek je román Romeo a Julie v režii Libora Vaculíka. Ten se po krátkém uvádění ve Foru Karlín přenesl do Divadla Hybernia, kde se těší velkému diváckému úspěchu.
Divadlo Hybernia se nemohlo s divadelní sezónou rozloučit lepším kouskem, než je román Romeo a Julie, jehož nastudování je věrné úspěšné francouzské verzi. Muzikál, pod nímž se režijně podepsal Libor Vaculík, byl uváděn loňský rok ve Foru Karlín. Tam zaujal především neopakovatelnou atmosférou, k čemuž přispěla kolosálnost karlínského Fora. Nicméně zvuk nebyl na nejlepší úrovni a ze zadních řad nebylo dobře vidět, mnozí divadelníci tak uvítali jeho přenesení právě na hybernské jeviště, k němuž došlo kvůli nepovedené produkci původního nastudování u nás.
Po neustálých slibech několika repríz s vidinou, že muzikál čeká po premiéře zároveň derniéra, se přeci jen milovníci muzikálů a samotní herci dočkali. Přispěl k tomu tým agentury Musical Production v čele s producentkou Emou Krahulíkovou. Nová produkce se chopila znovuuvedení Romea a Julie, které se dočkalo jen drobných změn. Ty spočívají kromě menší scény především v nových kostýmech. Ty i tentokrát pocházejí z dílny Romana Šolce, opět jsou krásné a díky rodovým barvám snadno rozdělíte dva znepřátelené rody, červení jsou Kapuleti, modří Montekové.
Největším lákadlem zůstává nádherná hudba z pera Gérarda Presgurvice, která vás rozhodně nenechá chladnými a naplno vás vtáhne do slavného veronského příběhu už na začátku. Romantické árie střídají rytmické a chytlavé písničky, které jen tak nespustíte z hlavy. Díky dobré zvukové technice účinkující nepřehluší hudba, což je další plus v uvedení v Hybernii.
Obsazení až na pár jmen zůstalo stejné. I nyní můžeme v titulní roli vidět Vlaďku Skalovou, jejíž Julie stále zůstává nedospělou dívenkou. Zpěvačka diváky dostane především podáním poslední melancholické písně. Ve dvojici se Štěpánem Kloučkem tvoří sympatický zamilovaný pár, nicméně postrádají určitou energii, čímž by si získali diváky na sto procent. Diváci si jistě užijí duet Nenávist ve spojení krásných a výrazných hlasů Kapuletky, kterou hraje Lucia Jagerčíková, a Montekové v podání Jany Zenáhlíkové. Za vyzdvihnutí stojí i výkony muzikálových stálic Zbyňka Frice a Ivy Marešové. Největší ovace pak sklízí Martin Růža, jenž do muzikálu nejprve nastoupil jako pouhý záskok, ztvárňující pátera Lorenza. Jeho hlasový rozsah v pouhých šestadvaceti letech je ohromující a „jeho závěrečná“ vás prostě dostane.
Méně pak zaujme Tomáš Beroun v roli Tybalta, který není příliš přesvědčivý, chvílemi přehrává a v porovnání s jeho alternantem Martinem Šemíkem je o dost slabší po pěvecké stránce. Pěvecky výborný Tomáš Hundža zase trochu pokulhává v mluveném slově kvůli silnému slovenskému přízvuku.
Příjemné je oživení o dvě taneční role. Zatímco v originálním francouzském pojetí taneční sólo představuje Smrt, režisér Libor Vaculík se rozhodl pro Nenávist a Zlo, kteří diváky taktéž provázejí po celou dobu představení. Kateřinu Benešovou a Richarda Ševčíka za to odměňuje publikum pravidelným potleskem. Pochvalu si pak zaslouží i tanečníci a zdařilá choreografie muzikálu.
Krásná hudba, výborné ztvárnění postav a v neposlední řadě precizní režijní práce, to dělá z Romea a Julie jedním z nejlepších muzikálových inscenací, co jsou v poslední době v Praze k vidění. Pokud se tedy rozhodujete, na jaký muzikál se vydat, toto dílo je jasnou volnou. Divadlo Hybernia jím uvádí novou sezónu a vstupenky už si tak můžete zakoupit třeba rovnou na zářijové reprízy.
Text: Michaela Rochovanská
Foto: Petr Marek