Divadlo Kalich uvedlo další netrpělivě očekávanou muzikálovou novinku. Tvůrci tentokrát vsadili na romantický příběh, kterému nechybí humor, vkusně doplněný o písničky Elvise Presleyho. Ty i v českém znění nijak neztrácí na půvabu.
Produkce po pár letech opustila od spolupráce se svým „dvorním“ režisérem Jánem Ďurovčíkem. Po titulech, jako je Pomáda či Atlantida, které spíš evokovaly znuděnou návštěvu zdlouhavého, obyčejného písničkálu, se Kalich vrátil k zavedené kvalitě nabízených muzikálových inscenací (jako Tajemství, Jack Rozparovač či Johanka z Arku).
Srdcovému králi vdechnul život režisér Šimon Caban. V jeho inscenaci se dočkáte milého příběhu a nenucených vtípků. I když přeci jen scéna s růžovými tančícími psy působila celkem lacině a do příběhu byla „hozena“ jaksi navíc, bez nějakého kontextu. Pochvalu zaslouží i skvěle zvládnuté uchopení postav, ať už aktéry hlavních rolí nebo zástupců taneční company.
Sehranému hereckému týmu vévodí Přemysl Pálek v roli drsňáckého frajírka Chada, jemu to prostě uvěříte. Petra Tenorová, která ztvárňuje hlavní ženskou postavu Natalii, je přirozená a diváka dokáže přesvědčit, že není jen křehká princezna z pohádek, ale že dokáže zahrát i „barevnější“ postavu, která má vtip. Pěvecky ale příliš nezaujala, stejně tak Kateřina Šildová. Z obsazení pak vyniká Markéta Martiníková coby půvabná knihovnice, jež působí zprvu jako ledová královna, ale záhy se z ní stává sexuchtivá dračice. Roztomile působil Zbyněk Fric neboli Natáliin otec a Jan Tenkrát v roli nesmělého a tak trochu neviditelného mimoně.
Působivá choreografie
Působivá je i choreografie, pod níž je podepsaná Petra Parvoničová. Právě choreografickou stránku mají v Kalichu zmáknutou na jedničku snad v každém představení. Naopak trochu jednoduše působí Cabanova scéna – díky točně se jeviště mění z autodílny na bar, vzápětí knihovnu či radnici. I přestože se jeví trošku „odbytě“, oceňujeme chybějící projekce, kterými se často v muzikálech nešetří.
Tento muzikál, který možná bude pro mnohé příznivce tohoto žánru opravdu srdcovým, dokáže spojit líbivý příběh s vtipnými situacemi se známými písněmi Elvise Presleyho, což je v hit-muzikálových inscenacích spíše výjimkou. Za redakci jej můžeme jenom doporučit.
Text: Michaela Rochovanská
Foto: Divadlo Kalich