Neotřelá režie, nový přístup k dílu. Již páté české uvedení světového muzikálu o ženě argentinského prezidenta zpracovalo pražské Studio Dva. Muzikál je však komornější, více sází na text a na energie hlavních protagonistů. Muzikál Evita táhnou svými výkony Monika Absolonová a Peter Strenáčik.
Muzikál Evita byl v Česku poprvé uveden před patnácti lety ve Spirále, od té doby se dočkal několika různých provedení. Zatím poslední uvedlo pražské Studio Dva v hlavní roli s Monikou Absolonovou. Tato žena předvádí na jevišti neuvěřitelnou energii a zápal, je opravdovou hvězdou, jakou byla určitě ve čtyřicátých letech samotná Evita v Argentině.
Svým výkonem zcela zastíní Karla Rodena v roli jejího manžela, argentinského prezidenta, jehož pěvecké možnosti jsou velmi omezené. Tento podstatný rozdíl ale dobře vykresluje záměr nynějšího zpracování – ukázat Evitu jako vůdkyni, pro kterou byl její manžel jen nástrojem k moci.
Nejnovější provedení je totiž jiné než ta klasická. Má komornější ráz a ukazuje Evitu jako dravou ženu, která šla k moci přes mrtvoly. Uvedení hodně pracuje s textem, který promítá na jeviště pozorovatel příběhu Che v podání Petera Strenáčika. Celý příběh vypráví, ale často beze slov – diváci si mají většinu informací přečíst. Doplněný historický kontext sice dodává dílu další rozměr, ale textu je příliš a často brzdí spád muzikálu. Neuškodilo by, kdyby ho někdy Che divákům přímo řekl.
Peter Strenáčik je druhým tahounem představení, stejně jako Absolonová má velkou energii a perfektně zpívá. Režisér díla Ondřej Sokol musel některé party zkrátit, aby se dílo vešlo do dvouhodinového uvedení. Scéna je často prostá, obvyklá davová choreografie na píseň Buenos Aires je nahrazena sólem Evity v autě. Obecně se jedná o netradiční uvedení, které ukazuje muzikál v novém, rozhodně povedeném pojetí.
Text: Nikola Sedloňová
Foto: Václav Beran – Studio DVA