Produkce pojala stou reprízu ďábelského muzikálu Mefisto dost originálně. Diváky kromě přípitku čekalo představení, které jindy neuvidí. Na scéně se totiž objevili děsiví čerti i více alternací, o čemž nevěděli ani samotní herci, takže to byla parádní improvizace.
Diváky sté reprízy muzikálu Mefisto čekal při příchodu do Divadla Hybernia červený koberec a tematická výzdoba. Ještě větší „překvápko“ a zážitek ale přišel na konci inscenace, kdy přítomné publikum i samotné herecké představitele doslova vyděsili bytosti přímo z pekel. Organizátoři totiž pozvali děsivé čerty, jaké známe z mikulášských průvodů našich rakouských sousedů.
Čerti překvapili především hlavního protagonistu Josefa Vojtka. Ten o jejich přítomnosti neměl ani tušení, a tak se hodně divil, když pekelníci vyběhli za ním na podium a pochválili ho za jeho dosavadní ďábelské hudební výkony, které před časem ocenila i porota Cen Thálie.
Ještě krušnější chvilky však zažil Petr Ryšavý v roli Andreucia. V půlce představení ho totiž svádí pohledná Lauréncie. Herec očekával pouze svou kolegyni Ivu Marešovou, jenomže po chvíli vstoupila na jeviště i její alternace Dita Hořínková. Běžně mladík odolává pouze jedné femme fatale, ale tentokrát ho překvapily rovnou dvě a po nerovném boji ho zalehly na kanape.
Herec si chtěl zachovat chladnou hlavu, ale vůbec se mu to nepodařilo. „Když Dita vyběhla na jeviště, tak jsem si říkal: Budu frajer, ustojím to, dám to holkám sežrat, nicméně pak se na mě obě podívaly očima typu ‚Tak nás tady máš‘, tak jsem se začal klepat, podlomila se mi kolena a následoval asi minutový smích, kdy vlastně lidi museli počkat, než my se dosmějeme. Musím říct, že k tomu přistoupili skvěle a začali se smát s námi, odměnili nás krásným potleskem a vlastně jsme se všichni uklidnili,“ okomentoval.
Na vtipné představení plné nutné improvizace vzpomíná i zpěvačka Ivana Korolová. Té se sice během výročí nic nestalo, ale v minulosti musela řešit problém s nefungujícím portem kolegy Ryšavého. Tomu se v zařízení vybily baterky, což pobavilo nejen všechny účinkující, ale i diváky. „Portařka musela lézt mezi sedačkami a vyměňovat mu port, v zákulisí jsme z toho měli velkou srandu, ale on statečně hrál dál,“ vzpomíná.
Zpěvákovi museli nakonec držet mikrofon před obličejem kolegové, protože zrovna zpíval náročnou píseň. Mikrofon působil u dobových kostýmů jako pěst na oko, čemuž se smála i Korolová. „Nastavovala jsem mu moje čelo, aby mohl zpívat do mého portu a komentovala jeho mikrofon slovy ‚Co sis to se sebou přinesl?‘ A lidé se strašně smáli,“ dodala.
To, že Mefisto má pevné místo v české muzikálové tvorbě, dokazuje i jeho návštěvnost. Od premiéry jej vidělo téměř 80 000 diváků. Je vidět, že všichni účinkující do něj dávají nejen tělo, ale i duši. „Během těchto představení se snědlo 10 kg jablek, padlo (podle potřeby) 600-700 polibků, protančilo a muselo se vyměnit 80 párů bot, narodily se nám tři děti. Jen tak dál,“ řekl o muzikálu ředitel divadla a výkonný producent Michal Mückstein.
Text: Michaela Rochovanská
Foto zdroj: Divadlo Hybernia/Muzikál Mefisto