Jídlo, kosmetika, elektronika. Cokoli můžeme nakoupit v levné či dražší variantě. Pokud máme sáhnout hlouběji do své peněženky, očekáváme od daného výrobku, že bude kvalitnější. Splňuje toto ne zrovna levný šampón Paul Mitchell Tea tree Scalp Care? Pečlivě jsme ho otestovali.
Která slečna, žena by nechtěla mít vlasy krásně husté a dlouhé? Po tom toužíme odmalička snad všechny, ale ne každá to štěstí má. Když máme tedy vlásky řídké, nabízí se několik řešení, byť těch krátkodobějších. Trvalá, každý den si vlasy pečlivě fénovat či třeba často navštěvovat předražené salony. Jenže, kdo na to má brát čas?
I já patřím mezi ty, které toužily mít od dětství nádhernou hřívu. Bohužel se to ale nedaří. A ač nedávám nikdy na rady všemožných youtuberek a blogerek, jednou jsem udělala výjimku. Jednou znamená v případě šampónu Paul Mitchell Tea tree Scalp Care. Ten jedna z nejmenovaných youtuberek propagovala s tím, jak jí po něm neuvěřitelně rostou vlasy. Ano, přišlo mi to přehnané, ale má touha po krásných kadeřích mi naivně našeptávala, že by to mohla být pravda alespoň zčásti.
Trochu drahá sranda
Existuje několik kosmetických e-shopů, který tento šampón značky Paul Mitchell nabízejí. Jeho cena je od 530 korun za menší lahvičku, což není zrovna nízká částka. Kdo má tak běžný český plat, asi si dvakrát rozmyslí, zda si takto drahou srandu pořídí. Přeci jen je to jenom šampón… Já jsem tomu dala šanci, ale brzy jsem investice zalitovala. Už po pár umytí přišel tak trochu vztek, protože vlasy byla opravdu hodně zacuchané, že šly jen stěží rozčesat, a do toho byly hned druhý den po umytí dost mastné.
Přesto jsem tomu dala čas, protože účinky přeci nepřichází ihned. Po měsíci intenzivního používání mi však bylo jasné, že to je opět jen klamavá reklama. Slova výrobců, že šampón „prokazatelně zvyšuje objem a sílu vlasů a podporuje optimální zdraví pokožky hlavy“, jsou tak spíše k smíchu. A že garantují 100% záruku kvality? To je přímo k popukání. Ráda se tak vrátím ke svému dosavadnímu šampónu, který alespoň maličko toho objemu dodá, vlasy nemastí ani nezacuchává. A to stojí kolem „stovky“.
Dražší neznamená lepší
A závěr tohoto testování? Když je produkt pětkrát dražší než ten od jiné značky, neznamená to, že je i lepší. A také to, že když u nějaké influencerky vidíme, jak s milým úsměvem ve tváři propaguje produkt s tím, jak je dokonalý a že ani ona sama to nečekala, nejspíš to také není úplná pravda. Někteří lidé totiž řeknou za peníze cokoliv.
Je tedy lepší, když po přečtení nějaké recenze nebo zkouknutí videa, kde jsou ódy na nějaký produkt, mrknete ještě na recenze uživatelů, třeba na srovnávačích. Bohužel najít recenzi od běžného uživatele na tento šampón je jako hledat jehlu v kupce sena, takže si musíte dost rozmyslet, zda ty peníze do toho dát, či nikoliv. U něčeho se to vyplatí, u něčeho jiného naopak. U tohoto šampónu stoprocentně ne, za nás jedině palec dolů.
Text & foto: Michaela Rochovanská