Už žádný zelený panáček nás nebude nabádat, ať si někde chytneme své vymyšlené slevy. Díky České obchodní inspekci mají prodejci utrum s umělým navyšováním cen a následným zlevňováním nejen při takzvaném black friday. Kvůli ochraně spotřebitele.
Konečně by tedy mělo být ukončeno klamání zákazníka a lákání na velké ceny za dosažením většího prodeje. Nově budou moci obchodníci slevy určovat pouze z té nejnižší ceny výrobku za posledních 30 dní. To bude platit pro veškeré výrobky s výjimkou zboží s krátkou dobou trvanlivosti.
„Potřebu novely vyvolala evropská směrnice „Omnibus“ přijatá roku 2019, která požadovala transponování na národní úroveň do 28. května 2022,” psal už loni Seznam. “Česká legislativa se v tomto ohledu trochu opozdila.“ Více než trochu, ale konečně je to tady!
Konec tahání lidí za nos
Falešnému získávání nových zákazníků tím, že je budou klamat velkými slevami, které vlastně žádnými slevami nejsou, byla učiněna přítrž. Nejdříve zvýšení ceny, pak velká sleva… Už to nebude možné. Postupné navyšování slevy sice zatrhnuté nemají, opět ale je možno vycházet pouze z ceny, kterou výrobek měl, než jej dali do slevy. Během toho není možné slevovou akci přerušit.
Kromě této skutečnosti Česká obchodní inspekce myslela také na recenze a smlouvy podepisované mimo prostory obvyklé k podnikání, kam spadají veškeré předváděčky a domovní prodeje.
Text: Markéta Zaoralová
Foto: Pixabay