Podle průzkumů v minulém roce slavilo svátek zamilovaných na 43 procent Čechů, více než třetina z nich ale nedala partnerovi dárek. Jak tomu bylo letos, kdy lidé mají ještě o něco hlouběji do kapsy? Jak Češi utráceli na Valentýna? Zeptali jsme se obchodníka.
Zaměřili jsme se na muže. Někteří si udělali romantiku se svou drahou polovičkou doma, další ji vzali na večeři do luxusní restaurace nebo koupili kytku. Z těch nejvíc trčely, jak je tomu ostatně zvykem, rudé růže. Nelehká doba přinutila obchodníky ceny opět o něco zvednout, zájem ale oproti loňsku nijak zásadně neklesl.
„Letošek celkem naplnil naše očekávání, i když jsme asi čekali o něco více objednávek. Myslím si, že hodně lidí šetří, protože nikdo moc neví, co bude dál. Jsou za námi dost těžká období, byl covid, pak válka, inflace… Když to ale porovnáme s minulým rokem, nakupovalo se podobně,“ řekl nám Lukáš Pletánek, majitel online květinářství Floraland v Praze.
Co se týče samotných objednávek, ve Floralandu lidé rozhodně nešahali po tom nejlevnějším. „Nejvíce se nakupovalo v relaci 1200 až 1500 korun, což je takový náš cenový střed,“ dodal Pletánek.
Popularita Valentýna v Česku roste, v posledních deseti letech až třikrát rychleji než ve světě. Kromě květin se pořizují různé vouchery, šperky, parfémy nebo výlety do romantických destinací typu Řím, Paříž či Kodaň.
Jak jste na tom s Valentýnem vy? Dejte nám vědět na náš Facebook nebo Instagram.
Text: Jan Rochovanský
Foto: Pixabay, Floraland