Jeden z nejhranějších broadwayských muzikálů Chicago se nově usídlil v Divadle pod Palmovkou. V režii Stanislava Moši se tak rozehrává kriminální podívaná za doprovodu příjemných jazzových písní. V kvalitním hereckém obsazení nejvíce vyniká Hana Seidlová.
Chicago je nejnovějším titulem Divadla pod Palmovkou, které muzikálové inscenace příliš neuvádí. A když už, sází na velmi známá představení. Po divácky velmi úspěšné Sugar (Někdo to rád horké) přichází pražská scéna s dalším ověřeným počinem.
Napínavý muzikál Chicago máme možnost v současné době vídat i na prknech Městského divadla Brno, taktéž v režii Stanislava Moši. Na známý titul však můžete od minulého týdne vídat i v naší metropoli, a to ve stejné režii.
V roli jste také vy, diváci
Než spustí opona a začne se zpívat a tančit jazz, komunikuje s diváky Ivan Jiřík, který ztvárňuje Konferenciéra. V ruce dřímá šampaňské, jímž hodlá obdarovat některé vyvolené z přítomných. Diváky tak zapojuje do představení, vybere si i jednu starší paní z hlediště a směle se jí zeptá na jméno. Nezapomene na ni ani po přestávce, ba dokonce ani v závěru představení, to už ale předbíháme.
V pražském nastudování můžeme vidět v hlavní roli Velmy Kellyové Petru Jungmannovou, jejíž tvář vídáme každý všední den v seriálu Ulice. Herečka má krásný hlas a příjemný herecký a taneční projev. Nicméně její úvodní píseň Hříšnej jazz nebyla moc výrazná, jak by se od ní očekávalo. Ve srovnání s Petrou Doležalovou podala přirozenější herecký výkon, avšak v pěveckých partiích ji kolegyně, která ztvárňuje vražedkyni Roxie Hartovou, přezpívala. Doležalová má velmi hezký hlas a svižné taneční vystupování, v některých pasážích ale přehrávala. Nepřesvědčila mě, že by mohla existovat taková „trhlá“ Roxie.
Další velkou ženskou rolí byla Máma Mortonová, kterou ztvárnila Hana Seidlová, jež byla z obsazení nejvýraznější a nejvíc dokázala diváka přimět k pozornosti. Jako „máma“ vražedkyň budila velký respekt. Mezi mužskými představiteli nejvíce zaujal Radek Zima v roli Amose Harta a Radek Valenta coby právník Billy Flynn.
Company jako oživení muzikálu
Velmi dobře byla vybraná company, která znamená pro inscenaci velké plus a je příjemným oživením muzikálového celku. Z těchto dalších vražedkyň vyzdvihujeme původem slovenskou herečku Zuzanu Čapkovou. Scény s company patřily k těm nejzajímavějším v celém muzikálu. Nejvíce však zaujala ta, kde jednotlivé hříšnice vyprávěly, proč muže zabíjely.
Divadelní podoba jako by z oka vypadla té filmové – téměř totožná scéna, připomínající vězeňskou celu (ač byla celkem působivá) a zcela stejné hlášky. Domnívám se, že by muzikálu prospěl větší dramaturgický zásah do scénáře.
Můžeme říct, že se na Palmovce urodila další inscenace, která si najde nemalou základnu obdivovatelů. Moša se jí ujal dobře, ale některé chyby bychom přeci jen ještě našli. Například když se dozvídá Amos, že údajně čeká s Roxie dítě, vyjde jeho představitel na jeviště jako klaun, opravdu to budí „šaškovský“ dojem a do tohoto nastudování se to nehodí. Nezaujaly ani party, ve kterých se objevují scény s novináři, především ty s redaktorkou Mary Sunshineovou v podání Dity Hořínkové, jejíž až operní přednes vypadal v představení dost přehnaně.
I přes některé nevydařené nápady můžeme usoudit, že se satirický krimi muzikál podle skutečných událostí zajisté zařadí mezi ty lepší muzikálové inscenace u nás, o čemž mohl svědčit i neutuchající potlesk na druhé premiéře, kterou jsme se rozhodli pro vás zhodnotit. I my tedy tleskáme Palmovce a jejímu Chicagu.
Text: Michaela Rochovanská
Foto: Divadlo pod Palmovkou