Jak všeobecně známo, Češi slevy prostě milují. Aktuální trend, který představují slevové portály, tak mohou pro mnohé působit jako opravdové žně. Jenže všechno má své „ale“, takže je dobré dát si pozor na kdejaké pochybné podniky a pobyty. Ne vždy se vouchery vyplatí.
Už nejen z televizních reklam se na nás chrlí jedna sleva za druhou. Další, moderní vlnou jsou slevové portály, kterých je hned několik. Zájezdy, restaurace, kavárny, masáže či zboží, vyberte si! Takové portály nabízejí opravdu nepřeberné množství slev nejrůznějšího charakteru. Při tom, jaké máme v porovnání se zahraničními sousedy mzdy, tak vůbec není divu, že si Češi tyhle novodobé služby zamilovali. Nicméně ve valné většině případů se bohužel cena rovná kvalitě.
Luxusní dorty i česká kuchyně
Největší výhodou těchto portálů je, že můžete objevit například restaurace či kavárničky, které byste jinak nenavštívili. Prostě slušná reklama, která je dobrá jak pro poskytovatele, tak pro nás zákazníky. Těžko by někdo věřil, že si na Slevomat dá reklamu kupříkladu Café Mozzart, luxusnější kavárnička v samém centru Prahy, kde si nejen pochutnáte na jedněch z nejlepších dortů a skvělé kávě, ale zároveň se pokocháte krásným výhledem na Orloj a Staroměstské náměstí. Nebo si na zdejších stránkách můžete objednat rovnou celý dort z Merlotu, který je opravdu nešizený a skvěle chutná či si zakoupíte voucher na poctivé české jídlo od strašnického Švejka a poctivý burger v Sovových mlýnech.
Bohužel všeobecně je takových skvělých koupí opravdu málo. Většina podniků, do kterých zavítáte, zeje prázdnotou. A není divu. Rozhodně není na vině zákaz kouření v restauracích či hospodách. Jedná se totiž vesměs o knajpy, kam raději nikdo nechodí. Proto si musí dát restauratéři nabídku na takový portál. Jenže z nabídky, která je prezentována jako něco úžasného, se vyvrbí místo, ze kterého byste nejraději vzali ihned roha.
Kouzlo Photoshopu prodá cokoli
Příkladem za všechny může být něco jako restaurace zaměřená na burgery v pražských Vinohradech. Tu Hyperslevy prezentují jako něco, co by měl správný burger fajnšmekr navštívit. Jenže jak neználek zjistí, že fotky jsou pouhý Shutterstock či hezky udělaný „bannýrek“ ve Photoshopu a popis akce je jen takový med kolem pusy?
Když pak do restaurace přijdete, nestačíte se divit. Obsluha je úplně mimo a přitom, co čekáte, až vám zdejší kuchtík udělá objednávku, si klidně před vašimi zraky něco šlehne! Ano, to není film, ale realita. A když už to máte zaplacené, stejnak si burger s sebou odnesete, abyste viděli, co vám zde naservírují. Páchnoucí maso, spálené hranolky, to prostě chcete! A slevový portál, který vám sice pak vrátí jejich oblíbené „kredity“, to prodává dál jakoby nic, i když jej na to upozorníte.
O služby „navíc“ si musíte říkat
Druhou kapitolou pak je ubytování. Kdo by si nedopřál výhodný wellness pobyt, který si nejenže zakoupíte s výraznou slevou, ale zároveň s několika ozdravými procedurami a welcome drinkem? Ale i v tomto případě záleží, na který hotel natrefíte. „Už se mi stalo, že sem si musela o nějaké procedury či dárky vysloveně říct. Hotel sám vás o tom pomalu ani neinformuje, kdoví, jestli to není záměr,“ svěřila se nám Veronika Oleničová, která byla ještě donedávna pravidelnou zákaznicí této novodobé slevové senzace.
Hostely vydávající se za luxusní hotel
Horší ovšem je vybrat si správné ubytování v tom nepřeberném množství hostelů vydávající se minimálně za tříhvězdičkové hotely. Neuklizené pokoje, snídaně té nejnižší kvality, polorozpadlý nábytek, někdy i včetně roztočů, i to se nebojí někdo nabízet.
Představte si situaci, že svým drahým zakoupíte jako dárek wellness pobyt přes slevový portál SlevaDne, kde kromě samotného pobytu nabízejí možnost přikoupení procedur. Když do hotelu v krásných Karlových Varech přijedete, zjistíte od recepční, že žádné procedury nenabízejí, zato vám dají špinavý pokoj, kde máte na posteli malou matraci, pod kterou je vylité kafe. No, neberte to!
Příspěvky od zákazníků cenzurují
U všech takových zakoupených akcí máte možnost napsat recenzi, tudíž tak učiníte, abyste varovali další potenciální zájemce o tento pobyt. Jenže cenzura vládne světu a váš příspěvek tak samozřejmě nikdo nevidí. A stěžovat si? To nemá cenu, zdejší pracovnice zákaznické podpory vám raději vypne chat, bez vysvětlení, bez rozloučení. Prostě nemá ani koule na to, aby musela oprávněné stížnosti zákazníků řešit.
Co tedy vede zákazníky ke koupi voucherů? I to nám vysvětlila Veronika, která už přemýšlí, že bude raději dovolenou kupovat přímo přes hotel samotný. „Pobyt přes slevový portál si kupuju proto, abych dané ubytování vyzkoušela a případně se ho pak rozhodla koupit za plnou cenu. Ale to, co oni předvádí… nejhorší služby, nejhorší pokoje, to se pak člověk orosí a říká si, co by jen dělal, kdyby dal za to ubytování plnou cenu,“ doplňuje Oleničová, které už se stalo, že její den příjezdu s vidinou příjemného víkendu znamenal zároveň odjezd zpátky domů.
A co říct závěrem? Asi je tedy opravdu lepší koupit si na takových portálech nějaký ten žvanec za pár kaček, než ubytování za pár tisíc, kdy pak navíc ještě musíte na místě řešit nepříjemné věci anebo se raději rovnou sbalíte a s pláčem zase jedete fofrem domů. A když už si zvolit nějaký ten portál, za nás určitě klasiku – Slevomat, který má přednost v tom, že má kvalitní zákaznický servis.
Text: Michaela Rochovanská